E-mailmeldingen kunnen zowel voor de handelaar als voor de klant worden verzonden. Er zijn 2 gevallen waarin meldingen worden verzonden: wanneer de bestelling is verzonden en wanneer de betaling voor de bestelling is ontvangen.
Om e-mailmeldingen voor uzelf (handelaar) te configureren, voegt u een e-mailadres toe:
- Klik op het productelement in uw online winkel/shop;
- Selecteer "Winkel" in de rechterwerkbalk;
- Klik op het "potlood"-pictogram in het contactformulierblok en ga naar het tabblad "E-mailinstellingen";
- Typ uw e-mailadres in het veld "Formulier wordt verzonden naar dit e-mailadres" waar u e-mailmeldingen wilt ontvangen;
- Ga naar het tabblad "SMTP" om SMTP-opties te configureren als dat nodig is.
Waarom ontvang ik geen e-mailmeldingen, zelfs niet nadat ik een e-mailadres heb toegevoegd in de winkelconfiguratie?
Hoewel u een e-mailadres hebt toegevoegd in de instellingen van het blok "Contactformulier", kunnen er gevallen zijn waarin e-mailmeldingen niet worden afgeleverd. De gebruikelijke reden hiervoor is het ontbreken van een SPF-record van uw websitedomein. Neem contact met ons op om dit te bekijken.