Op iedere webhosting/reseller server maken we gebruik van een professionele spamfilter en virusscanner.
Wordt spam verwijderd voordat ik mijn e-mail ophaal?
Er wordt geen e-mail uit uw mailbox verwijderd, tenzij u dit via het klantenpaneel configureert. Van alle e-mails die door het systeem als spam worden gerapporteerd, wordt de onderwerpregel niet aangepast en worden headerrecords toegevoegd om ze aan te geven, zodat deze automatisch uit uw inbox worden gefilterd en in een aparte spam map worden geplaatst, zodat u ze later kunt controleren. U kunt de spamfilter configureren om e-mails die als spam en/of absoluut spam zijn gemarkeerd voor u te verwijderen, maar wees u bewust van de problemen in de volgende antwoorden op spamgerelateerde vragen.
Moet ik de support vertellen over spam die onjuist is gemarkeerd?
Eigenlijk niet. Tenzij het een e-mail is van iemand van wie u regelmatig e-mail ontvangt. Het eenvoudigste is om een extra inboxregel toe te voegen aan uw e-mailclient om e-mail van hen in uw inbox te houden. U kunt ze ook toevoegen aan uw whitelist in het klanenpaneel.
Wordt alle spam gedetecteerd?
Nee. Alle e-mails worden gescand en krijgen een score op basis van de waarschijnlijkheid dat een e-mail spam is. Drempels (lage score en hoge score spam) worden gebruikt om te bepalen of een e-mail als spam moet worden gemarkeerd: het is belangrijk dat dit wordt gedaan om vals-positieve en vals-negatieve resultaten te voorkomen.
Wordt alle e-mail die als spam worden gemarkeerd, echt spam?
Niet per se. Het systeem is niet waterdicht en er zullen gevallen zijn waarin legitieme e-mail als spam wordt gemarkeerd en waarin spam niet als zodanig wordt gemarkeerd. Daarom wordt alle e-mail standaard geleverd, zodat u deze e-mail in uw e-mailclient kunt filteren en de spam kunt controleren om er zeker van te zijn dat er geen e-mail is die u daadwerkelijk nodig hebt.
Ik heb geen spam-/viruscontrole nodig. Kan ik dit aanpassen?
Ja, u kunt de service zo configureren dat deze scant op virussen, spam of beide.
Worden virussen verwijderd voordat ik mijn e-mail ophaal?
Ja, als u Virus Scanning instelt op ja in het klantenpaneel. Alle e-mails en bestandsbijlagen worden gescand op virussen. Als er een virus wordt gevonden, wordt het virus uit de e-mail verwijderd voordat deze in uw mailbox wordt afgeleverd. Er wordt een tekstbestandbijlage aan de e-mail toegevoegd om u op de hoogte te stellen van de virusinfectie. Verwijderde virussen en gevaarlijke bestandsbijlagen die uit e-mails zijn verwijderd, kunnen 30 dagen in een quarantainegebied op de server worden opgeslagen. U kunt het bestand uit quarantaine opvragen zoals beschreven in de tekstbestandbijlagen, of, bij voorkeur, de afzender vragen het bestand opnieuw te verzenden in een zip-archief.
Worden alle virussen gedetecteerd?
Geen enkel systeem kan 100% detectie garanderen, hoewel bijna alle geïnfecteerde bestanden en gevaarlijke bestandsbijlagen met deze service gedetecteerd zouden moeten worden. De service scant alle e-mails die via de server worden ontvangen en verzonden om te helpen verzekeren dat u niet per ongeluk zelf een virus begint te verspreiden.
Heb ik nog steeds een virusscanner op mijn computer nodig?
Ja! Niet alleen kan de service niet garanderen dat alle e-mailvirussen worden gedetecteerd, er zijn ook veel andere manieren waarop uw computer geïnfecteerd kan raken. U moet altijd een anti-virusoplossing op elke computer installeren en ervoor zorgen dat deze constant up-to-date is.