Mijn website werkt niet. Wat is er aan de hand? Ligt het aan mij of hebben jullie wat aangepast? Dit moet zo spoedig mogelijk worden verholpen!” Is je website offline, dan gaan zulke reacties vaak al gauw door je heen. Echter, geen paniek. Inmiddels bijgekomen van de schrik? Leer snel veelvoorkomende oorzaken herkennen en verhelpen!
1) Zijn mijn diensten niet opgezegd?
Kijk altijd even in uw klantenpaneel of je de desbetreffende domeinnaam, ssl-certificaat, webhosting niet hebt opgezegd. Mocht dit een vergissing zijn, contacteer ons, dan kunnen we bekijken of we eventueel nog een backup kunnen terugplaatsen voor je.
2) Is er een storing?
Voordat je contact opneemt met Support, is het slim om eerst te kijken of er een storing is. En dan specifiek op de betreffende server van jouw pakket. We stellen je op de hoogte van onderhoud en onderbrekingen via: https://status.mdwx.be/.
Is er inderdaad iets aan de hand op jouw server, dan hoef je niets te doen. We zijn er dan immers al van op de hoogte en doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Vooral belangrijk is om even zeker te weten of het inderdaad gaat om jouw server.
3) Een fout op mijn website?
Als er een fout binnen de website zelf zit, dan herken je dit aan de manier hoe een foutmelding wordt getoond. Je hebt verschillende soorten PHP fouten. Je kan deze altijd opzoeken via de error log in het klantenpaneel.
Kleine fouten proberen we kosteloos te herstellen, bij wat grotere kunnen we onze programmeur aanspreken om dit te bekijken en nemen we contact met je op wat de eventuele kostprijs hiervoor is.
4) Is mijn hostingpakket afgesloten?
Het kan ook voorkomen dat een webhostingpakket word afgesloten vanwege "abuse", dus misbruik.
Als je pakket is afgesloten, aarzel dan niet om contact met Support op te nemen. We voorzien je graag van instructies hoe je de oorzaak van het probleem kunt aanpakken om de overlast in te dammen.